Na co se díváme, jak vnímáme vlastnosti muže, ženy a toho, co je mezi nimi a co tyto kategorie přesahuje?

 

„To, co je soukromé, je soukromé. Co když to, co mě definuje, není jen gender? Pro mě existuje jen ČLOVĚK: bez ohledu na to, jakou podobu na sebe člověk vezme, v první řadě je to jeho konečné označení: je to ČLOVĚK. Kdybych si mohla vybrat, neměla bych gender vůbec žádný. Chtěla bych být vnímána jako PLNÝ NEBO PLNÁ ŽIVOTA. Odmítám být kategorizována jako muž, nebo žena. Myslím si, že jsem obojí. A víc než to. Pořád se pohybující. Těžko zachytitelná. Nikdy ne zcela pochopitelná. Nepokojně se proměňující. Nezadržujte mě. Nikomu do mě nic není – je to jasné?“

Norská taneční umělkyně Karen Foss chce, aby lidé měli svatý pokoj a cítili, že všichni respektují jejich osobní preference a sklony. (S výjimkou používání násilí.) Může být tato vyvážená rovnováha prostá genderu a plná lidskosti…?

 

Taneční dílo, které ji zajímá, je tekoucí pohyb lidských těl – bez pohlaví, bez genderu, jen plný zázraku lidského bytí. Bytí člověkem.

Průzračná plynulost tance a jeho choreografických tvarů hrají v jejím uměleckém záměru důležitou roli. V mysli i v těle a s planoucím srdcem.

 

Tvůrčí tým:

Koncept: Karen Foss

Interpretace: Martina Hajdyla Lacová, Daniel Racek

Hudba: Jørgen Knudsen

Píseň Manshape: Lærke Grøndved, Leon Muraglia

Světelný design: Sigve Sælensminde, Katarína Ďuricová 

Producent: Karen Foss Quiet Works, ME-SA / Jiří Hajdyla 

Za podpory: Norwegian Foreign Ministry, Foundation for Performing Artists, Ministerstvo kultury ČR

 

Délka představení: 60 min

Premiéra:13. 4. 2019, A4 – priestor súčasnej kultúry, Bratislava, SK

MAN SHAPE REVISED trailer

 

FOTOGRAFIE: Vojtěch Brtnický