ME-SA

6 Degrees

ME-SA / Motionhouse / Studio Brainz

Jakou stopu zanecháme ve světě, který obýváme?

Vlivem oteplování atmosféry kolísá hladina kyslíku a lidstvo „lapá po dechu“.

Pokud jednou nebude možné vdechování kyslíku, co z nás zbude?
Do jaké reality směřujeme?
Jak budou zajištěny naše základní životní potřeby?

6 Degrees je tanečně performativní instalace se zážitkem smíšené reality, která čerpá inspiraci z eskalujícího oteplování naší planety. Prostřednictvím pohybu a technologických instalací, včetně vyspělé technologie virtuální reality, splétají tvůrci obrazy odrážející napětí mezi potřebami lidského těla a proměňující se planetou. Čtyři performeři skrze expresivitu těla a imaginaci připomínají křehkost lidské podstaty.

6 Degrees je koprodukční projekt platformy pro současný tanec ME-SA (CZ), uměleckého tvůrčího tělesa Motionhouse (BE) a kreativního studia Brainz Immersive (CZ).

Nádech je pohyb, který se odkazuje k okamžiku našeho příchodu na tento svět. Je to pohybová mantra života, zdroj naší energie. Je to taneční sólo o napojení na životodárné prostředí, které nám naše planeta poskytuje.

Projekt 6 Degrees je inspirován oteplováním planety, kterým se podrobně zajímá studie My Climate Future. Se svolením autorů tuto studii pro naše diváky uveřejňujeme zde.

Upozornění pro diváky:

  • v inscenaci se využívají stroboskopické efekty
  • během isncenace se diváci pohybují po prostoru Divadla X10 za snížených světelných podmínek, a v některých místech se sedí na polštářcích na schodech.
  • diváci prochází prostorem ve skupinkách po maximálně 15 lidech, proto si kupují lístky na konkrétní čas. Prosíme přijďte s předstihem. Délka pobytu diváků v inscenaci je zhruba 60minut.
  • v inscenaci se používají brýle pro virtuální realitu a někomu se z nich může udělat špatně, na místě bude personál, který poskytne pomoc a podporu.

Tvůrčí tým

Koncept, choreografie a režie: Jamie Lee a Stanislav Dobák
Tvorba a interpretace: Edita Antalová, Cécile Da Costa, Simona Machovičová, Marek Menšík
Hudba a sound design: Martin Hůla
Kostýmy: Michaela Semotánová
Režijní spolupráce: Ondřej Moravec
Kurátor projektu: Martina Hajdyla Lacová
Kreativní producent: Jiří Hajdyla
Zvuk: Magda Kisela
Světla: Tomáš Kunst
Foto: Michal Hančovský, Terezie Fojtová
Social media: Alice Krajčírová, Martina Trnka Vaňková, Jakub Fajnor, Jan Smutný
Produkce: Eva Roškaňuková, Romana Packová
Poděkování: François Badoud a Ofer Smilansky
Producent: ME-SA
Koprodukční partneři: Brainz Immersive, Motionhouse
Partneři projektu: Divadlo X10, Cirqueon, Centrum současného umění DOX, ART-IN-RES, Institut umění – Divadelní ústav, Perform Czech, Nová Síť
Projekt finančně podpořili: Hlavní město Praha, Ministerstvo kultury ČR, Státní fond kultury ČR. Financováno Evropskou unií – Next Generation EU.

Virtuální realita

Režie: Jamie Lee, Stanislav Dobák, Ondřej Moravec
Interpretace: Edita Antalová, Cécile Da Costa, Simona Machovičová, Marek Menšík
Hudba a sound design: Martin Hůla
Kostýmy: Michaela Semotánová
Hlavní výtvarník: Longiy
3D umělci: Longiy, Abdulaziz Aldigs
Vedoucí kreativy: Abdulaziz Aldigs
Hlavní kameraman: Stanislav Dobák
Kamera a střih: Jan Čermák
Vedoucí developer: Ondřej Pultera
3D developeři: Jozef Barančik, Aliaksei Kalosha
Vedoucí výroby: Robin Pultera
Produkce: Martin Gregor, Václav Sahula, Eva Roškaňuková

Partneři


 

 

Umělecké uskupení Motionhouse (BE) má své zázemí v Bruselu. Jeho představiteli jsou režisérka, choreografka a dokumentaristka Jamie Lee a tanečník, choreograf a kameraman Stanislav Dobák. Motionhouse staví na kreativitě, experimentování, snění, vzájemnému obohacování a propojování se s dalšími lidmi, umělci, kreativci. V umělecké práci instalují kulturu spolupráce skrze výzkum a experimentování s formou a konvencemi, aby otestovali a uplatňovali nové umělecké postupy. Vychází z tanečního kontextu.

Nezávislé kreativní Studio Brainz (CZ) se zabývá novými médii. Brainz se profilují se jako technologičtí vizionáři, jejichž posláním je vytvářet silné značky a nezapomenutelné produkty. Jejich znalost nejnovějších trendů v oboru umožňuje přicházet s průlomovými koncepty na poli digitální inovace, VR & AR imerzivních zážitků a her. Mají rozsáhlé zkušenosti ze všech průmyslových odvětvích včetně automobilového průmyslu, finančních služeb, spotřebního zboží, farmacie a zdravotnictví, zábavy, energetiky, hraček a her, maloobchodu, pohostinství, nemovitostí a kultury.