ME-SA

6 Degrees

ME-SA / Motionhouse / Studio Brainz

What mark will we leave on the world we inhabit?

Due to atmospheric warming, oxygen levels fluctuate, and humanity is “gasping for breath.”

If one day it becomes impossible to inhale oxygen, what will be left of us? What reality are we heading toward? How will our basic needs for life be met?

6 Degrees is a dance and performative installation featuring a mixed-reality experience, inspired by the escalating warming of our planet. Through movement and technological installations, including advanced virtual reality technology, the creators weave images reflecting the tension between the needs of the human body and the changing planet. Four performers, through the expressiveness of their bodies and imagination, remind us of the fragility of human existence.

6 Degrees is a co-production project of the contemporary dance platform ME-SA (CZ), the artistic collective Motionhouse (BE), and the creative studio Brainz Immersive (CZ).

Inhale is a movement that refers to the moment of our arrival in this world. It is a movement mantra of life, a source of our energy. It is a solo dance about connecting with the life-giving environment that our planet provides.

The project 6 Degrees is inspired by global warming, as explored in detail by the study My Climate Future. With the authors‘ permission, we publish this study here for our audience.

Viewer Warning:

  • The performance uses strobe effects.
  • During the performance, audiences move through the space of Theater X10 under reduced lighting conditions, and in some areas, they sit on cushions on the stairs.
  • Audience members will pass through the space in groups of no more than 15 people, so tickets are sold for specific times. We kindly ask you to arrive early. The duration of the audience’s stay in the performance is approximately 60 minutes.
  • Virtual reality glasses are used in the performance, which may cause discomfort for some. Staff will be present on-site to provide assistance and support.

Creative team

Koncept, choreografie a režie: Jamie Lee a Stanislav Dobák
Tvorba a interpretace: Edita Antalová, Cécile Da Costa, Simona Machovičová, Marek Menšík
Hudba a sound design: Martin Hůla
Kostýmy: Michaela Semotánová
Režijní spolupráce: Ondřej Moravec
Kurátor projektu: Martina Hajdyla Lacová
Kreativní producent: Jiří Hajdyla
Zvuk: Magda Kisela
Světla: Tomáš Kunst
Foto: Michal Hančovský, Terezie Fojtová
Social media: Alice Krajčírová, Martina Trnka Vaňková, Jakub Fajnor, Jan Smutný
Produkce: Eva Roškaňuková, Romana Packová
Poděkování: François Badoud a Ofer Smilansky
Producent: ME-SA
Koprodukční partneři: Brainz Immersive, Motionhouse
Partneři projektu: Divadlo X10, Cirqueon, Centrum současného umění DOX, ART-IN-RES, Institut umění – Divadelní ústav, Perform Czech, Nová Síť
Projekt finančně podpořili: Hlavní město Praha, Ministerstvo kultury ČR, Státní fond kultury ČR. Financováno Evropskou unií – Next Generation EU.

Virtual reality

Režie: Jamie Lee, Stanislav Dobák, Ondřej Moravec
Interpretace: Edita Antalová, Cécile Da Costa, Simona Machovičová, Marek Menšík
Hudba a sound design: Martin Hůla
Kostýmy: Michaela Semotánová
Hlavní výtvarník: Longiy
3D umělci: Longiy, Abdulaziz Aldigs
Vedoucí kreativy: Abdulaziz Aldigs
Hlavní kameraman: Stanislav Dobák
Kamera a střih: Jan Čermák
Vedoucí developer: Ondřej Pultera
3D developeři: Jozef Barančik, Aliaksei Kalosha
Vedoucí výroby: Robin Pultera
Produkce: Martin Gregor, Václav Sahula, Eva Roškaňuková

Partners


 

 

Umělecké uskupení Motionhouse (BE) má své zázemí v Bruselu. Jeho představiteli jsou režisérka, choreografka a dokumentaristka Jamie Lee a tanečník, choreograf a kameraman Stanislav Dobák. Motionhouse staví na kreativitě, experimentování, snění, vzájemnému obohacování a propojování se s dalšími lidmi, umělci, kreativci. V umělecké práci instalují kulturu spolupráce skrze výzkum a experimentování s formou a konvencemi, aby otestovali a uplatňovali nové umělecké postupy. Vychází z tanečního kontextu.

Nezávislé kreativní Studio Brainz (CZ) se zabývá novými médii. Brainz se profilují se jako technologičtí vizionáři, jejichž posláním je vytvářet silné značky a nezapomenutelné produkty. Jejich znalost nejnovějších trendů v oboru umožňuje přicházet s průlomovými koncepty na poli digitální inovace, VR & AR imerzivních zážitků a her. Mají rozsáhlé zkušenosti ze všech průmyslových odvětvích včetně automobilového průmyslu, finančních služeb, spotřebního zboží, farmacie a zdravotnictví, zábavy, energetiky, hraček a her, maloobchodu, pohostinství, nemovitostí a kultury.